Partner serwisu
Drogi i autostrady

KIO oddaliła odwołania w sprawie obwodnicy z wykorzystaniem BIM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
02-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
KIO oddaliła odwołania w sprawie obwodnicy z wykorzystaniem BIM
fot. Google Maps
Zakończyło się postępowanie odwoławcze w sprawie obwodnicy Zatora, która ma być budowana z wykorzystaniem BIM. Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła i częściowo umorzyła odwołania. Ważny pozostaje więc wybór konsorcjum Strabag.

Przetarg w tej sprawie trwa od stycznia 2023 roku, a postepowanie poprzedził dialog konkurencyjny. Chodzi o budowę obwodnicy Zatora w ciągu drogi krajowej nr 28, która w ramach pilotażowego projektu ma być budowana z wykorzystaniem metodologii BIM.

Wykonawcy zaproszeni do udziału w przetargu, po etapie dialogu konkurencyjnego złożyli oferty w lipcu 2024 roku. Wpłynęły trzy oferty: Mostostal Warszawa – 67,387 mln zł, Strabag – 76,234 mln zł i Skanska – 78,615 mln zł. Przy ocenie jednak ważne były kryteria pozacenowe, w tym te związane z wykorzystaniem wymaganej metodyki. W pierwszym rozstrzygnięciu GDDKiA wybrała ofertę firmy Skanska.

Od tego rozstrzygnięcia odwołali się wszyscy oferenci, a ostatecznie inwestor przyznał, że ocena ofert zawierała błędy i unieważnił rozstrzygnięcie. Po ponownej ocenie ofert jako najkorzystniejszą wskazano propozycję złożoną przez konsorcjum Strabag. Na ten wybór wpłynęły do KIO dwa odwołania, od pozostałych wykonawców. Po kilku rozprawach Izba wydała wyrok. Odwołanie złożone przez firmę Skanska zostało oddalone, natomiast odwołanie Mostostalu Warszawa częściowo umorzone, a częściowo oddalone.

Na ten moment oznacza to, że aktualny pozostaje wybór oferty konsorcjum Strabag. Obaj wykonawcy mają jeszcze prawo złożenia skargi do sądu okręgowego na orzeczenie KIO, niemniej, jak poinformował, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA, inwestor przygotowuje się do podpisania umowy z wybranym wykonawcą.  

Budowa obwodnicy Zatora ma być tym przedsięwzięciem, które pozwoli inwestorowi przetestować metodologię BIM przy realizacji inwestycji drogowej na każdym etapie jej realizacji (ten samy wymóg dotyczył etapu projektowego).

Obwodnicę Zatora wybrano do pilotażu z uwagi na to, że zawiera elementy typowe dla inwestycji GDDKiA: będzie prowadzona nowym śladem, zawiera elementy drogowe i mostowe, a także z pozostałych zakresów, jest także zadaniem stosunkowo niedużym.

Nowy przebieg drogi krajowej nr 28 ma ominąć Zator od strony południowo – zachodniej. Będzie miała 2,1 km długości: zacznie się od ronda na skrzyżowaniu DK-44 i DW-781 (ul. 1-go Maja), a zakończy przy stacji paliw na DK-28 (ul. Wadowicka). Została zaplanowana jako droga jednojezdniowa klasy GP.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5